Філософія маркетингу для бенефіціарів проекту МОМ

Вірус "Пєтя", блокування доступу до популярних "Однокласников" та "ВКонтакте" – ніщо із подібних катастроф інфопростору не налякає впевненого у собі мікропідприємця, який любить свою справу і створює для клієнтів унікальний продукт.

Нинішні і майбутні клієнти наших бенефіціарів можуть бути впевнені у цих майстрах і майстринях своєї справи: одержавши обладнання, вони продовжують вчитися. І цього разу – стратегій маркетингу і промоції свого бізнесу від досвідченої журналістки, громадської діячки, блогерки, консультанта з питань просування  Вікторії Талашкевич.

Презентацію Вікторії, з якою вона виступала, можна переглянути за посиланням. Нижче – кілька лайфхаків від тренера.


Хтось вважає, що маркетинг – це реклама. Насправді реклама – це те, що ми називаємо "впарювання" товару. А маркетинг – це піар, налагодження зв'язків з громадськістю,  пошук або формування вільних ніш на ринку, а також лагідне продумане просування вашого товару.

Вікторія Талашкевич, тренер


Складові маркетингової стратегії

Були запропоновані засновником концепції маркетингового управління Філіппом Котлером. Його концепція містить (англ. "пі"), які важливо враховувати, ведучи свій бізнес:

  1. Product  (продукт)
    У більшості з вас бізнес - це хобі. Якщо у вас ціль не провести час,а заробити гроші, думафте як : розширити базу, підвищити якість, ціни, нішева
    унікальна продукція. 


  2. Price (ціна)
    Управління ринку: стосується асортименту - не вкладайтеся в те, що вам не приносить прибуток, краще менше, зате краще Продаж: ібей, єтсі

  3. Place (дистрибуція)
    Подумати про рентабельність: зменшити енерговитрати, проте збільшити (не втратити) дохід.

    Дуже багато людей не хоче ділитися тим, що вони роблять, з потенційними конкурентами. Та зважте, що зі збільшенням попиту вам потрібно буде розширити персонал або збільшити години власної роботи. Або навчити своїх мабутніх клієнтів, які звертатимуться до вас за ресурсами. Тож, можливо, варто навчати і виготовляти?

    Люди готові платити за навчання, якщо не за себе, то за навчання дітей чи послуги для домашніх улюбленців.



  4. Promo (комунікація) 
    Промоція у місцевих ЗМІ
    ЗМІ напишуть про вас, якщо ви докладете трохи зусиль: напишете новину і розішлете інформацію по своїй базі. Зараз контакти ЗМІ можна зібрати в інтернеті.

    Контент: щось цікаве і позитивне – нова послуга, оригінальний продукт (тільки не інформація про знижки) – розбавить інформацію про наради і війну.

    Щодо обласного телебачення: найпопулярніший формат – новини. Запрошуйте журналістів, якщо ви робите якусь цікаву акцію, що привертатиме увагу – флешмоб, масштабні тренування тощо. У відеосюжеті потрібна цікава картинка.



    У соцмережах
    Після заборони доступу у Вконтакті та Однокласники залишається іще купа ресурсів. Завантажте собі у мобільний twitter та Instagram – люди там є.

    Facebook: створіть бізнес-сторінку та, якщо потрібно, спільноту.
    Перед тим, як додавати нових людей або запрошувати уподобати вашу сторінку: 1) подумати про назву і візуалізацію, наповнення; 2) додати декілька записів, щоб сторінка, на яку вперше потрапляє користувач, не була порожньою: людям потрібно щось лайкнути!

    Спільноти (групи) створюються для можливості обміну інформацією учасників: слід написати для кого вона, правила групи, ключові слова, за якими її легко знайти.

    Запрошувати у групу чи вподобати сторінку краще особисто написавши приватне повідомлення кожному: у facebook "накручувати лайки" не вдасться.

    Видалити сторінку можуть адміністратори facebook, коли на неї поскаржаться користувачі мережі чи коли зміниться політика сайту: тоді може зникнуит чи заблокуватися весь контент. А тому краще перестраховуватися і мати кілька платформ для інформування про свій бізнес.



    Реклама у facebookплатна, проте дозволяє налаштувати поширення оголошення на певну, потрібну вам, категорію користувачів, що її побачать. Після закінчення терміну показів, ви одержите детальний звіт про те, скільки часу тривала кампанія і яка аудиторія була охоплена. У спільнотах не можна робити рекламу постів, а на сторінках - можна. Як можна і прорекламувати саму сторінку.

    Хештеги на особичтих сторінказ клієнтів як відгук: шукаєте самі відгуки про вас, перепости, збирайте інформацію, друкуйте хештеги на бірках, товарах; поширюйте в життєписі друга, на своїй сторінці.


    Відеоролики
    В силу поширення "кліпового мислення" у користувачів мережі інтернет, відео-контент зараз дуже популярний. Створити і просувати його можна багатьма способами

    YouTube: діти дивляться відео в YouTube: це означає, що через 5-7 років вони – ваші клієнти. На свій канал ви завантажуєте відзнятий матеріал – і монтуєте або рпосто публікуєте.
    Як знімати: Техніка 5 shot sequence – послідовність із 5 кадрів: 1) чиїсь руки, які щось роблять; 2) обличчя - чиї це руки; 3)середній план, з руками і обличчям; 4) ракурс з-за плеча - що той хтось робить; 5) цікавий ракурс - щось на передньому плані, вид з підлоги тощо. Послідовність можна повторювати.
    Як змонтувати: використовуйте YouTube або додатки, які підтримуються вашим смартфоном. Важливо мати всі відео в одному місці: краще викласти всі відео на YouTube і давати посилання на нього в різні джерела – тоді перегляди рахуватимуться на вашому каналі.



    facebook: Люди багато не дивляться: якщо перші 15 секунд не зачепили, далі дивитися не будуть. Телемережа Aljazeera (Aj+) на початку ролика у facebook прибрала свій логотип, щоб ці 15 секунд чіпляли. Багато людей дивляться відео у facebook без звуку:варто врахувати і накладати трохи тексту чи вставити субтитри. Використовуйте прямі трансляції: під час "живих відео" глядачі коментують частіше, ніж просто під записом.

    Instagram: дозволяє створити зациклені відео (бумеранги).


  5. People (люди) або personnel (персонал відділу продажів - їхня підготовка і мотивація) 

    Якщо тільки одна людина займається розвитком системи продажів на підприємстві – частина клієнтів зникає, як тільки та людина йде на лікарніний/у відпустку/з компанії. Якщо, звісно, не налагоджена система обмінів клієнтами із менеджерами.

    Та малі підприємці зазвичай багатофункціональні працівники. Почніть з основного: хто ваша цільова аудиторія, як ви хочете зробити більше грошей і яким шляхами цього досягатимете.

    Бізнесмени-початківці зазвичай універсальні працівники, адже, щоб зрозуміти, як все працює, мають самі спробувати, щоб потім ефективно керувати персоналом.

    Важливо знайти підхід до клієнтів (див. 4Р), щоб збільшити обсяг покупок або кількість відвідувань салону). Продумайте наперед, коли і як ви нагадаєте вашим клієнтам про себе і власні послуги:  привітавши з днем народження, в sms чи в особистих повідомленнях у соцмережах і месенджерах. 


Бонус: Поради тренера для місцевих підприємців

Читати. Потроху і, бажано, англійською мовою, оскільки більшість книг про маркетинг і розвиток власної маркетингової стратегії доходять до українських підприємців із Америки. Відповідно, ринкові явища, актуальні для України зараз, США пережили ще кілька десятків років тому. До того ж ринок не перестає розвиватися, тому важливо бути в курсі і не те що крокувати, а хоча б підтюпцем поспівати за часом.

Вчіть іноземні мови: у місті багато іноземців, які можуть прийти до вас, проте ви не зможете бути для них корисними. Вчіть порційно: курс 2-3 місяці потім підтримайте набутий рівень певний час і знову пройдіть курс трохи вищого рівня. Головне – не боятися говорити. 

______________

Тренінг проведений в рамках проекту "Інтеграційна та стабілізаційна підтримка шляхом забезпечення засобами існування внутрішньо переміщених осіб та населення, що постраждало внаслідок конфлікту в Україні", що впроваджується Міжнародною організацією з міграції за підтримки британського народу.

Фото тренера поруч із цитатою – зі сторінки тренера у соцмережі.

No comments (Add your own)

Add a New Comment


code
 

Comment Guidelines: No HTML is allowed. Off-topic or inappropriate comments will be edited or deleted. Thanks.