Подорож ОТГ у локальний фандрейзинг

20-23 червня помічник координатора проекту DOBRE, Наталя Жученя, відправилась у справжній тур із почесною місією – познайомити представників об'єднаних територіальних громад із можливостями локального фандрейзингу. Допомагав їй у цьому – досвідчений фахівець цієї справи Олег Гришин.

Подаємо кілька ключових аспектів тренінгу: зверніть увагу, чи всі вони у фокусі роботи вашої громади?

Фандрейзинг – пошук ресурсів. "Для розвитку", – ще додають британці. Мова не тільки про гроші, а і про людський ресурс («не имей 100 рублей, а имей 100 друзей»), інформаційний ресурс (хто володіє інформацією, той володіє світом) і корисні зв'язки (те, що колись називали "блатом" насправді часом цінніше грошей). Дуже часто нам потрібні не гроші, а сісти і подумати, хто в нашій громаді може щось зробити.

Це не пошук грошей, а наполеглива праця для вирішення конкретної проблеми. Це не про гроші це про людей.

За світовою статистикою, на що перше жертвують – діти, на 2-му – тварини, тому що ми їх любимо як найрідніших людей.

Фандрейзинг – це мистецтво чи наука? Це і те, й інше: мистецтво та інструменти, яким ми можемо навчитися. Кожен може стати фандрезером. Це продаж людям того доброго, корисного, що робимо ми, наші організації. Це прийшло з бізнесу. А бізнес може бути тільки успішним. Бізнес або продає, або його нема.

Базові принципи залучення ресурсів:

  • дослідження донорів; 
  • визначення власних потреб; 
  • звернення за підтримкою;
  • подяка.

Етичні норми фандрейзингу:

  • Чесність – перед донором.
  • Повага – треба поважати рішення донора, навіть якщо вам відмовили і якщо донор не має рацію цього разу: попрацюйте над собою, подумайте, як наступного разу зробити, щоб вам не відмовили. Зрештою, пам'ятайте 

    золоте правило комунікації: за правильність і повноту сприйняття інформації отримувачем несе відповідальність передавач.

  • Ціннісність – «продавайтесь, но только за очень болшие деньги»; якщо ви не поділяєтесистему цінностей донора, не поспішайте йти на комроміс за невелику суму.

  • Емпатія – вміння співпереживати, у тому числі й донорам (привітання, листівки, подяки).

  • Відкритість і прозорість – звітувати там, де брали, мінімально, але опишіть, де знайти звіт, на що витратили

Будьте сміливі, дерзайте, вірте в себе!


"Учасники тренінгу найбільш корисним для себе вважають базові принципи залучення ресурсів, – ділиться Наталя Жученя, асистент координатора проекту. – Знайшли відповідь на питання, як звертатися за підтримкою, вималювали для себе логічний ланцюжок від початку і до кінця, чітке розуміння фандрайзингу. Значна частина учасників вирішила використати отримані знання на практиці чи не одразу ж".

__________________
Тренінг проведено в рамках програми «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE), що виконується міжнародною організацією Глобал Комьюнітіз (Global Communities) та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

No comments (Add your own)

Add a New Comment


code
 

Comment Guidelines: No HTML is allowed. Off-topic or inappropriate comments will be edited or deleted. Thanks.