20-23 червня помічник координатора проекту DOBRE, Наталя Жученя, відправилась у справжній тур із почесною місією – познайомити представників об'єднаних територіальних громад із можливостями локального фандрейзингу. Допомагав їй у цьому – досвідчений фахівець цієї справи Олег Гришин.
Подаємо кілька ключових аспектів тренінгу: зверніть увагу, чи всі вони у фокусі роботи вашої громади?
Фандрейзинг – пошук ресурсів. "Для розвитку", – ще додають британці. Мова не тільки про гроші, а і про людський ресурс («не имей 100 рублей, а имей 100 друзей»), інформаційний ресурс (хто володіє інформацією, той володіє світом) і корисні зв'язки (те, що колись називали "блатом" насправді часом цінніше грошей). Дуже часто нам потрібні не гроші, а сісти і подумати, хто в нашій громаді може щось зробити.
Це не пошук грошей, а наполеглива праця для вирішення конкретної проблеми. Це не про гроші це про людей.
За світовою статистикою, на що перше жертвують – діти, на 2-му – тварини, тому що ми їх любимо як найрідніших людей.
Фандрейзинг – це мистецтво чи наука? Це і те, й інше: мистецтво та інструменти, яким ми можемо навчитися. Кожен може стати фандрезером. Це продаж людям того доброго, корисного, що робимо ми, наші організації. Це прийшло з бізнесу. А бізнес може бути тільки успішним. Бізнес або продає, або його нема.
Базові принципи залучення ресурсів:
- дослідження донорів;
- визначення власних потреб;
- звернення за підтримкою;
- подяка.
Етичні норми фандрейзингу:
- Чесність – перед донором.
- Повага – треба поважати рішення донора, навіть якщо вам відмовили і якщо донор не має рацію цього разу: попрацюйте над собою, подумайте, як наступного разу зробити, щоб вам не відмовили. Зрештою, пам'ятайте
золоте правило комунікації: за правильність і повноту сприйняття інформації отримувачем несе відповідальність передавач.
Ціннісність – «продавайтесь, но только за очень болшие деньги»; якщо ви не поділяєтесистему цінностей донора, не поспішайте йти на комроміс за невелику суму.
Емпатія – вміння співпереживати, у тому числі й донорам (привітання, листівки, подяки).
- Відкритість і прозорість – звітувати там, де брали, мінімально, але опишіть, де знайти звіт, на що витратили
Будьте сміливі, дерзайте, вірте в себе!
"Учасники тренінгу найбільш корисним для себе вважають базові принципи залучення ресурсів, – ділиться Наталя Жученя, асистент координатора проекту. – Знайшли відповідь на питання, як звертатися за підтримкою, вималювали для себе логічний ланцюжок від початку і до кінця, чітке розуміння фандрайзингу. Значна частина учасників вирішила використати отримані знання на практиці чи не одразу ж".
__________________
Тренінг проведено в рамках програми «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE), що виконується міжнародною організацією Глобал Комьюнітіз (Global Communities) та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).
Posted on 23/06/2017
by Julia Yarova
filed under