Фандрейзинг, ресурси і де їх шукати

21 жовтня ГО «Територія успіху» провела семінар-тренінг «Залучення ресурсів у роботі громадських організацій» для представників активної громадськості з м. Кропивницького та області. Як залучити ресурси для роботи ГО? Де шукати грантодавців? Як фінансовий звіт забезпечить вам одержання наступного гранту? І чи тільки фінансова допомога потрібна вам для реалізації проекту? Відповіді на ці та інші питання читайте у конспекті заходу.



Інга Дуднік «Нефінансовий фандрейзинг»

Часто поняття фандрейзингу пов’язують із пошуками фінансів для інвестицій у діяльність компанії чи організації. Та для ініціатив громадського сектору переважним ресурсом для реалізації задуманого можуть стати нефінансові інвестиції. І часто ідея активістів може бути переконливою для тих, хто має ресурси.

У цьому учасники переконалися після першої гри: команда одержувачів послуг мала домовитися про найнижчу ціну чи взаємну послугу із тими, хто міг надати потрібну послугу. На думку самих учасників, домовитися допомогло:
- спільні інтереси із виконавцями послуг (до того ж це може перетворити партнерів на друзів);
- харизма представника ГО;
- взаємовигідні умови співпраці;
- вміння представити свою ідею чи послугу та переваги для донора у її реалізації.
Також допомагають знайти донора авторитет організації та звітність (наприклад, публікації у соцмережах) про витрачені кошти донорів. 

«Ми можемо провести захід, не витративши ні копійки. Важливо знайти благодійника, який стане другом вашої організації», – коментує Людмила Шукрута, очільниця обласної організації матерів дітей-інвалідів «Серце матері», учасниця семінару.

Тож, познайомившись під час семінару, представники більше десятка місцевих організацій та ініціатив тепер мають уявлення про діяльність своїх колег-активістів і послуги, за якими вони можуть звертатися за потреби.

Людмила Шестакова «Донори діяльності НУО: де їх шукати і як з ними співпрацювати»
Якщо вашої організації немає в інтернеті – вас немає ніде. Донорам легше повірити в існування вашої організації, якщо ви маєте бодай активну сторінку у соцмережі.

Перед тим, як шукати донора, визначте проблему і опишіть її так, щоб переконати грантодавця, що тільки ви здатні її вирішити. Та при цьому не треба бути голослівними: ви маєте дійсно бути експертом у вирішенні цих питань.

Іміджевий ресурс найважливіший. Уся команда працює на імідж організації.

Складайте план діяльності за проектом і дотримуйтеся його.

Де шукати спонсорів і гранти?
https://biggggidea.com/opportunities/?category=1

https://www.culturepartnership.eu/article/gde-iskatj-sponsorov-i-granti

http://perecelenec.com.ua/ru/novosti/20-sajtov-kotorye-pomogut-v-poiske-mezhdunarodnyx-programm-grantov-i-raboty/

Андрій Коваленко та Ірина Комісарук «Фінансова звітність і привабливість ГО для донорів»
Однією із гарантій вашої подальшої співпраці з грантодавцем є відповідність вимогам донорів звітної документації. І коли мова йде про фандрейзинг, звіт про використані кошти є чи не найважливішим.

Не зайве нагадати, що закладені у проект витрати мають відповідати витратам у фінансовому звіті. Інакше, у випадку нецільового використання коштів чи невідповідності у документах донор може вимагати повернення суми. І це точно негативно вплине на імідж вашої організації.

Найпоширенішими помилками у звітності із практики бухгалтерів ГО «Територія успіху»:
- у первинних документах (неповний комплект документів або неправильне посилання на цільове використання коштів);
- під час складання бюджету проектів (приміром, неправильне нарахування заробітної плати);
- невідповідність кількості учасників заходу у кошторисі та звіті про проведені заходи;
- у звітуванні про власний внесок.

Неодноразово наголошувалося, що донори, протягом часу реалізації проекту, можуть змінювати умови звітування, навіть кілька разів. Тому навіть у випадку консультації з фінансовим відділом організації-грантодавця, варто документувати усі надані поради.

Бездоганна звітність, що відповідає усім вимогам донора, повинна стати вашою метою у реалізації проекту. І у цьому громадським організаціям неабияк допомагає аудиторський висновок. До речі, внесення вартості аудиторських послуг у кошторис проекту говорить донору про довіру і прозорість діяльності вашої організації.

Вартість аудиторських послуг залежить від об’єму робіт аудитора (середню ціну ви можете запитати у пошуковику). Зазвичай це погодинна оплата. Витрати на аудит, якщо вони передбачені вимогами донора, прописуються у бюджеті проекту.

Також зверніть увагу, що зборами фінансів на благодійні цілі, в першу чергу, цікавиться податкова служба. Якщо ви для цього використовуєте опломбовані скриньки, варто потурбуватися, щоб сума зі скриньки повністю відповідала заявленій сумі у звітності.

Для організацій-початківців та невеликих НУО аудит і бухгалтерська посада загалом можуть бути рекомендацією. Та чим більшою стає організація, чим масштабніша її діяльність, тим більше важлива грамотна бухгалтерія для підкреслення її статусності і стабільності.

Ґейл Вальєрес «Нестандартні способи фандрейзингу»
У Сполучених Штатах зазвичай збирають кошти двома шляхами: організовуючи веселі масові заходи або продаючи товари чи послуги. Це – так званий крауд фандинг (від англ. crowd «натовп» і funding «жертвувати») або краудсорсинг (від англ. sourse «ресурс»), коли велика кількість людей робить посильний внесок на розвиток вашої організації чи втілення ідеї. 

У 2015 році шляхом краудфандингу було зібрано більше 34 мільярдів доларів. Перевагами краудфандингу є: невелика сума донації, легкість звітування про витрачені гроші (соцмережі або листи на ел. пошту) і масовість розповсюдження оголошень.

Докладніше із презентацією Ґейл можна ознайомитися за посиланням: https://drive.google.com/open?id=0BzCzd6yttgRcOUlRRko0UTg0dlU

Ґейл також порадила запросити у свої організації волонтерів Корпусу Миру. Багато з них досвідчені у різних напрямках, в тому числі, і в розвитку громадських організацій. Більш детально про це знає Тетяна Поліщук, координатор Корпусу Миру в Україні. Зв'язатися з нею можна за телефоном +380 44 391 66 40 та написавши на ел. пошту: tpolishchuk@peacecorps.gov


No comments (Add your own)

Add a New Comment


code
 

Comment Guidelines: No HTML is allowed. Off-topic or inappropriate comments will be edited or deleted. Thanks.