ТРОТУАРИ, ТЕЛЕФОНИ І ПЕРСОНАЛЬНІ ПОШТОВІ СКРИНЬКИ ЯК ІНСТРУМЕНТИ ПОЛІТИЧНОЇ АГІТАЦІЇ

Нестримною лавиною ринула на кіровоградців політична реклама. І навіть якщо ви людина аполітична, ви все одно не застраховані від того, що така реклама не потрапить вам у руки чи у ваше поле зору.

Буквально днями на телефони кіровоградців прийшло смс-повідомлення від кандидата на посаду міського голови від «Опозиційного блоку» Андрія Лейбенка. У ньому повідомлялося, що Андрій Лейбенко балотується від команди Ларіна. І хоча у смс-ці не містилося закликів голосувати за кандидата, людей обурило те,звідки політична сила взяла їх номери телефонів.

Інший випадок порушення трапився на мікрорайоні Кущівка. Там люди у своїх поштових скриньках знайшли листа від політика Сергія Кріпака. Перші такі листи «щастя» були адресними. На них вказувалося ім’я і прізвище власника будинку та конкретну адресу проживання цієї людини. У цьому випадку знову виникло схоже запитання: де прес-служба політика взяла дані жителів Кущівки і чи давали вони згоду на збір та обробку персональних даних.

Інше поштове «щастя» прийшло на вихідних у поштову скриньку волонтера Корпусу Миру Пола Бронсона і чималої кількості кіровоградців. Якщо для нашого люду політична реклама прямо в двері – це норма, то для американця це був шок, бо у них так не прийнято. Хто такий Райкович? Звідки у нього гроші на свою агітку?

Якщо порахувати що одна кольорова листівка формату А4 коштує десь близько гривні, а наклад агітки – 50 тисяч екземплярів, то робимо висновок, що на вибори не рахуючи бігбордів, депутат витратив 50 тисяч гривень.

Якщо ж ви просто йдете вулицею і раптом опустили очі додолу, то і там вам може трапитись політична реклама. Зокрема, таким оригінальним способом нас вирішив здивувати Микола Ковальчук – один із очільників Партії пенсіонерів. «Ковальчук наш депутат» – такі графіті мали змогу побачити жителі мікрорайону Балашівка.

І хоча у багатьох випадках непряма реклама – річ недоведена, бо провину за порушення виборчого законодавства кандидати можуть перекласти на опонентів, кіровоградцям варто замислитися – на листи «щастя» і іншу політичну рекламу витрачаються значні кошти. І у випадку якщо це графіті, і у випадку якщо це красиво оформлений на замовлення депутата конверт, і якщо це безневинна смс-ка.

У зв’язку з цим громадська організація «Територія успіху» закликає голосувати кіровоградців зважено, аналізувати реальні справи депутатів, а не солодкі обіцянки, надруковані тисячним накладом, і ні в якому разі не зголошуватися продати свій голос за певну винагороду.

Якщо ж ви стали свідком підкупу виборця, або знаєте випадки непрямої політичної реклами, ви можете зателефонувати до громадської приймальні «Території успіху» за номером (0522) 27-93-27, або повідомити про правопорушення довгостроковому спостерігачу Громадської мережі «Опора» Зої Лебідь за телефоном 099 426 3118.

Тетяна Левінська

Данний матеріал публікується  в рамках просвітницької кампанії  ”Не продай своє  місто за гречку” , яку проводить ГО “Територія успіху” за сприяння Фонду підтримки демократії Посольства США .

Погляди авторів  не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду СШАSupportedbytheDemocracyGrantsProgramofthe U.S. EmbassyinUkraine. Theviewsoftheauthorsdonotnecessarilyreflecttheofficialpositionofthe U.S. Government.”

No comments (Add your own)

Add a New Comment


code
 

Comment Guidelines: No HTML is allowed. Off-topic or inappropriate comments will be edited or deleted. Thanks.